Asia Travel

Japan

We zijn aangekomen bij het laatste gedeelte van mijn reis. We zijn van het toeristische Azië naar de jungle gereisd, van jungle naar armoede, van armoede naar historie, en om de horizon nog eens verder te verbreden en het contrast tussen ontwikkeling te versterken reizen we nu naar het futuristische Japan.

Ik wilde al heel lang naar Japan, enkel waren de tickets vaak veel te duur, maar toen ik in Cambodia een retour ticket van €350 zag, moest ik deze kans wel met beide handen aanpakken. En de dag was eindelijk daar. Hieronder een aantal stukjes uit mn reisverslag:

Donderdag 20-07-19

Na Phnom Penh begon mijn 1,5 dag durende reis naar Osaka. Vliegen > trein > bus > lopen > j’arrive. Nadat ik de tassen had gedropt in het hostel ben ik een stukje gaan lopen om vervolgens zo’n Japanse pannenkoek te eten ergens in een zijstraatje. Bleek een locale topper te zijn! Hier ontmoette ik een Franse man waar ik de rest van de dag mee had besteed. We zijn naar een shrine geweest waar beelden waren gemaakt van mensen as, hier kreeg ik een doos met koekjes van een willekeurige mevrouw. Daarna gingen we naar een soort nep Eiffeltoren waaronder een show gegeven werd met een levende aap die trucjes deed, beetje sad. Daarna de hele dag geslapen (16-23) (23-7.30). Dat is me nog nooit gebeurd. Toen ontbijtje in hostel. Naar een ziek kasteel gefietst, tering heet. Naar de pier gefietst (2 uur), octopus ballen gegeten. Nice! Lopende sushi band voor maar €9!  Dotonbori = gekkenhuis. Daarna uit met Charles (gast uit hostel).

Zaterdag 22-07-19

Dit is mijn derde dag in Japan en man wat vind ik Japan geweldig! Het is ook niet zo duur als wat iedereen zegt, het is natuurlijk wel veel duurder dan Thailand of Cambodia, maar de prijzen zijn vergelijkbaar met die van Nederland. Ik zit nu in een mega groot park, welke alle werelddelen laat zien met de verschillende boom en plant soorten die in dat land voorkomen, ook hebben ze wat dingen gebouwd zoals kleine tempels of prieeltjes. Heel leuk!

Mijn dag begon wel een beetje gek:

Ik werd wakker; nice. Ik was gister uitgegaan in club Giraffe met Charles, een franse jongen die ik in het hostel heb leren kennen. Hele leuke gast, slim en artistiek en was bezig met een algoritme om de bitcoin koers te voorspellen. Na het uitgaan zijn we met z’n tweeën op mijn mini elektrische fiets terug gefietst. Vraag me niet hoe. Toen ik wakker werd, en m’n plan had gemaakt wilde ik de fiets pakken, maar deze was dus nergens te bekennen. Nog licht brak van gister lachte ik het er een beetje af terwijl ik rondjes liep om mijn hostel, maar al vrij snel realiseerde ik me dat ik de fiets niet zal gaan vinden. Ik boos. Vervolgens om hulp gevraagd aan een Japanse madam uit het hostel die het fiets bedrijf opbelde en alles uitlegde. Bleek dat mijn fiets een paar kilometer verderop netjes was ingeleverd en ik gewoon een nieuwe fiets in de buurt kon pakken?! My lucky fucking day.

Hierna ben ik weer terug gegaan naar Cambodia, voor een jungle track en vervolgens mij laatste dagen doorgebracht op het heerlijke eiland Koh Rong. Hier nog enkele highlights:

Zondag 23-07-19

Geslapen in een capsule, was verbazingwekkend comfi!

Dinsdag 25-07-19

3 uur lang in m’n eentje door de jungle gekajakt, was echt prachtig. Op de terugweg een familie aapjes gezien, welke ook erg onder de indruk van mij waren had ik het idee.

Woensdag 26-07-19

Hagedis gevangen voor Bob de pit viper. Hij wilde hem alleen niet eten…

Ziek veel stress op de terugreis. Transfer van Sihanoukville naar Phnom Penh (6 uur) was veel te laat en ik zou misschien mijn vlucht missen… Uiteindelijk toch gehaald!!!!!!!!!!!!